Dutch Foreigners in Northern Mindanao

Nederlanders in Noord Mindanao
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Dutch Foreigners in Northern Mindanao

Nederlanders in Noord Mindanao

Forum for the Dutch community living in Northern Mindanao.
Forum voor Nederlanders wonend in Noord Mindanao.
 
HomeHome  GalleryGallery  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Even voorstellen

Go down 
2 posters
AuthorMessage
rruiter




Posts : 2
Join date : 2012-10-04
Age : 53
Location : Assendelft, The Netherlands

Even voorstellen Empty
PostSubject: Even voorstellen   Even voorstellen Icon_minitimeThu Oct 04, 2012 4:58 pm

Heb me net aangemeld dus zal ik me ook even netjes voorstellen.

Mijn naam is Remko en ik woon nog in Assendelft. Ik ben inmiddels al ruim 10 jaar getrouwd met een filipijnse uit Camiguin en we hebben 2 prachtige kinderen.

Mijn schoonouders verhuren cottages op Camiguin en dat gaat prima. Ze worden echter oud en de overdracht aan de kinderen zal niet al te lang meer duren. Wij gaan ook een eigen cottage laten bouwen op hun terrein om een start te maken met inkomsten op de Filipijnen. Wij hopen dit uit te kunnen breiden zodat we over enkele jaren daar kunnen leven van de inkomsten. Ik ben ook nog druk bezig om neveninkomsten te genereren.

Gezien de politieke en economische ontwikkelingen vermoed ik dat het leven op de Filipijnen de komende tijd beter zal zijn dan hier te blijven. De ontwikkelingen op Camiguin wijzen er ook op dat het toerisme de komende jaren flink zal stijgen. Samen met het feit dat noord MIindanao een sterke groei meemaakt zie ik een goede toekomst, al ziet niet iedereen in mijn omgeving dat zo positief. Ik weet dat er wonen anders is dan vakantie, maar ik ben er inmiddels al vaak genoeg geweest om te weten wat me ongeveer te wachten staat.

Dat is ook de reden van mijn aanmelding hier. Alvast contacten leggen voor de toekomst.
Ik hoop dan ook dat dat via dit forum lukt.

Remko.
Back to top Go down
http://www.everyoneweb.com/camiguin
Franil

Franil


Posts : 14
Join date : 2010-03-04
Age : 79
Location : Iponan, CDO City

Even voorstellen Empty
PostSubject: Re: Even voorstellen   Even voorstellen Icon_minitimeMon Dec 29, 2014 5:30 pm

Hallo Remko,

Geen idee of je dit een keer leest, maar ik probeer het maar. Het laatste bezoek aan deze site dateert alweer van juli 2013, dus druk bezocht wordt hij niet. Ben je al bezig met emigratie? Of moet je je onderkomen nog bouwen? Het lijkt me ook niet zo simpel allemaal. Je kunt je baan pas opzeggen, als je 100% zeker bent van een goede basis op de Filippijnen. Voor mij lag het allemaal wat makkelijker: ik was met 56 al met pensioen, het jaar dat ik met mijn Filippijnse trouwde in Cagayan de Oro, waar ik nog parttime woon. (6 maanden Nederland, 6 maanden Filippijnen, tenminste, dat is de bedoeling. Lukt niet elk jaar.)
Mocht je dit lezen, en wat verder willen kletsen, antwoord maar. Ik zal de site de komende maanden, nu ik weer op de Filippijnen ben voor een half jaar, in de gaten houden. In Nederland woon ik in Zeeland, dus niet echt in de buurt ook van Assendelft. Zelf geboren en getogen in Amsterdam, m'n ouders hebben de laatste 20 jaar van hun leven in Wormer doorgebracht.
Ik wacht geduldig af, misschien komt er weer wat leven in het forum.

Vriendelijke groet, Frans Hinse

Back to top Go down
http://www.hinse.nl
 
Even voorstellen
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Dutch Foreigners in Northern Mindanao

Nederlanders in Noord Mindanao
 :: Dit zijn de beste ... (Gouden Gids)
Best place to go for ... (Yellow Pages)
 :: Other
-
Jump to: